Views: 24
Že je zdravé sebevědomí důležité a potřebné ve všech rovinách našeho života, a to včetně pracovní, není jistě žádným překvapením. Přesto je sebedůvěra pro mnohé z nás prakticky cizím slovem, a i když bychom moc chtěli, nevíme, jak to změnit. Příručka Ros Taylor Sebedůvěra v práci z vás sice neudělá náhle sebejistou a silnou osobnost, ale donutí vás k nejednomu zamyšlení sama nad sebou a ukáže cestu, která vede ke kýženému cíli. Projít si ji ale už musíte sami.
Slovo Nakladatele
Zdravá sebejistota je základem úspěchu. Díky ní dokážeme více a máme lepší výsledky. Tato knížka vám pomůže zvýšit vaši sebedůvěru a dále ji rozvíjet. Na začátku se v podrobném dotazníku dozvíte, jaké je vaše sebehodnocení, a pak vás již zkušená psycholožka provede světem sebedůvěry a podělí se o nejzajímavější zjištění, která vyplynula z rozhovorů s dvaceti profesně velmi úspěšnými osobnostmi. Pomůže vám uvědomit si, kdo vlastně jste a co umíte, jak prezentovat svou osobnost jako značku, jak vybudovat své společenské já a přizpůsobit svůj projev nárokům pracovního trhu, ale také jak zapracovat na svých přesvědčovacích schopnostech, emoční stabilitě, řeči těla a jak zvládat konfliktní situace. V knížce dále najdete rozhovory s hledači talentů, kteří prozrazují, co očekávají od ideálního zaměstnance, a rady, které vám pomohou stát se sebevědomým lídrem. Závěrečná část je pak věnována nejdůležitějšímu principu sebedůvěry v práci – tajemství charismatu. Staňte se s touto knihou úspěšnější v práci a posuňte se v kariéře kupředu.
Ros Taylor je přední britská psycholožka, výkonná koučka (zejména v oblasti mezilidských vztahů a komunikace), úspěšná podnikatelka, uznávaná autorka vystupující v rozhlase i televizi. Je také autorkou či účastnicí několika populárních seriálů, jako Zóna sebedůvěry či Krotitelé podvodů. Jakožto populární psycholožka a poradkyně vystupovala v pořadech stanic BBC, ITV, Channel 4 a Sky News a pravidelně publikuje v celostátním tisku i časopisech. Deník Independent on Sunday ji označil za jednu z nejlepších kouček v Británii. Ross vyučuje jako externí profesorka na Strathclyde Business School. Ve své práci spolupracuje se spoustou významných osobností (Rob MacLahan – vydavatel časopisu People Management, Peter Lederer – ředitel Gleneagles Hotels, Tony Buzan – vynálezce myšlenkových map,…), díky nimž se neustále učí a získává spousty dalších podnětů a zkušeností. |
Hodnocení redakce
Ačkoli jsem obvykle k příručkám podobného typu dost skeptická – často se v nich totiž objevují prázdné, donekonečna se opakující a nic neříkající fráze, které těžko mohou někomu pomoci – kniha mě příjemně překvapila.
Oproti některým podobným titulům není jen přehledem známých psychologických teorií, ale uvádí i řadu konkrétních životních situací a jejich řešení sebevědomými a úspěšnými pracovníky, ze kterých se lze poučit. Čtenář tak zjistí nejen to, v čem dělá při svém vystupování chybu, ale i jak se jí příště vyvarovat.
Kniha naštěstí není jen souborem rad, jak na své okolí působit sebevědoměji (na základě řady přisvojených triků a naučených gest), ale nabádá jak se skutečně sebevědomým člověkem stát. Pochopitelně nelze očekávat, že když si knihu přečte ustrašený zakřiknutý diblík s hlavou věčně vraženou mezi rameny, bude z něj náhle mávnutím kouzelného proutku hrdý a sebejistý vůdce.
Pokud ale knihu čtete skutečně se zájmem a snahou o změnu, může být tato prvním krokem k posílení osobnosti a přiblížení se vysněnému cíli. Budete totiž vědět nejen to, na kterých částech svého charakteru musíte ještě zapracovat, ale i jakým způsobem a kdy je k tomu nejvhodnější příležitost.
Jedinou menší slabinu bych viděla v uveřejněných příbězích, které mají pravděpodobně přesvědčit čtenáře o pravdivosti uvedených faktů.
Nicméně jsou pro potřeby knihy (asi aby nenudily) tak zkrácené a zjednodušené, že často působí až nereálně a účelově.
Ukázka z knihy
Řeknu vám to na rovinu. Sebedůvěru v práci nezískáte, pokud budete setrvávat v zaměstnání, které neodpovídá vašim schopnostem, které vás nebaví, nebo kde z vás udělají poslušnou ovci, která neklade odpor.
Všichni do své práce vkládáme jistá očekávání. Někoho uspokojí peníze, někoho láká příležitost uplatnit svůj potenciál. Definovat si, co očekáváme do své práce, kolegů i vedení, je velmi důležité, ale zásadní je vědět, co očekáváme sami od sebe. Velká chyba je myslet si, že zaměstnání se točí pouze kolem výplaty, přestože finanční stránka je také podstatná. Jestliže se budete zajímat pouze o finanční stránku, může se vám stát, že si najdete podobnou práci s vidinou lehce výhodnějších platových podmínek, aniž byste si uvědomili, že v kariéře jsou důležité i další aspekty, které by vás mohly inspirovat a stimulovat mnohem lépe než peníze.
Název: Sebedůvěra v práci. Jak ji získat a posilovat. Autorka: Ros Taylor Nakladatelství: Grada Místo a rok vydání: Praha, 2012 Překlad: Ivana Sýkorová Vydání: první Cena: 269,- |
Katka
[sexy_author_bio]
Článek pro vás napsala:
- Milujeme všechno, co je rodu ženského a ctíme rod mužský. Klaníme se nekonečné kráse přírody a moudrosti našich předků. Víme, že hranice jsou vždy tam, kde si je postavíme. A proto je vůbec nestavíme, abychom nepřehlédly kouzlo a věřily v zázrak.
Tyhle taky napsala:
- Komerce02.12.2024Kojení doma i na veřejnosti: Jak si ulehčit život díky vhodnému oblečení
- Komerce24.11.2024Porovnání menstruačních kalhotek: Co nabízí český výrobce Ecomodi?
- Tělo09.09.2024Jak menstruační cyklus ovlivňuj váš výkon při tréninku?
- Komerce18.04.2024Deprese není jenom o antidepresivech: Proč je důležité zabývat se podstatou problému