Běžný televizní divák se celoročně potýká s množstvím reklam. Některé umí být i vtipné a jiné vůbec ne. Pak to stojí za to. U nich se pak můžete do nekonečna rozčilovat, jaké že tupé hovádko může dnes dělat reklamy, anebo jít postavit na kávu popřípadě předchozí kávu odložit na toaletě.
Sama o sobě mohu říct, že jsem celkem pohodlný divák a ráda se nechám reklamami bavit, aniž bych měla nutkavou potřebu televizor rozštípat. Klasik radí: „ Ta nejlepší i ta nejhorší minuta má jen šedesát vteřin.“ A tak před obrazovkou přetrpím, ledacos. Zvlášť pokud po maratonu v kuchyni nedokážu donutit žádnou končetinu k tomu, aby vhodně upadla na tlačítko jiného programu. To se před svátky stává poměrně často. Stejně tak se před Vánocemi tradičně stupňuje i množství reklam bez ohledu na jejich úroveň. Koneckonců takovéhle žně na žádný jiný svátek obchody již nezažijí. Jenže čeho je moc, toho je příliš.
A tak i mně bouchly saze, když jsem již po milionté slyšela, že: „ Dé em, zde jsem člověkem, zde nakupuji.“
Dokončila jsem školu základní, posléze i střední a dá se říct, že se poměrně slušně orientuji v otázkách běžného života. I přesto mi tajemství tohoto sloganu zůstalo skryto.
A čím houšť bylo v televizi inkriminovaných spotů, tím víc můj hrneček trpělivosti bublal.
Chtěl snad básník naznačit, že pokud nakupuji u konkurence, nejsem člověkem? A co jsem? Podčlověk, poloop, zvířátko nebo snad nějaká zrůda? A když si koupím v déemku houbičku na nádobí, budu konečně polidštěna? Nebo snad slezu z větve, postavím se na zadní a konečně objevím pazourek? V DM jsem člověkem.
Co jsem jinde?
Napadá mne ledacos a spousta z toho není publikovatelná. Tomuto tápání v nejistotě bylo nutno učinit přítrž. A tak jsem dotaz v obdobném znění zaslala přímo na společnost DM.
Ok,na vysvětlenou dodám, že můj mail byl odeslán 31.prosince v půl páté odpoledne po druhém ginu s tonikem.
O to milejší bylo mé překvapení, když jsem již druhý lednový den obdržela zasvěcenou a vyčerpávající odpověď.
Dobrý den,
děkujeme za Váš e-mail.
Je nám velice líto, že dm claim ve Vás vyvolal negativní reakce a že jste ho nesprávně vztáhla ke své osobě.
Dovolte, abychom se Vám ve stručnosti pokusili claim “Zde jsem člověkem” vysvětlit. Vše vychází z filozofického směru antroposofie, jemuž dal základ Johann Wolfgang Goethe, především jeho tři díla: Metamorfóza rostlin, Teorie barev a Faust (více je možné dohledat na internetu nebo v literatuře).
Velice v jednoduchosti a obecně můžeme říct, že pokud se kdekoliv, ať už se jedná o prodejnu nebo úplně jiné místo, budete cítit dobře, budou tam s Vámi jednat jako s individualitou, budou plnit Vaše přání a poslouchat Vaše potřeby, potom budete spokojena a budete se ráda na toto místo vracet. V žádném případě náš claim nevyjadřuje nic z toho, co zmiňujete.
V našich prodejnách se snažíme vytvořit nejlepší nákupní atmosféru, snažíme se vnímat potřeby našich zákazníků a jsme důslední v poskytování našich služeb. To vše dohromady by mělo vytvářet prostředí pro zákazníka, ve kterém bude rád a spokojeně nakupovat.
To je mazec. Takže napřed jsem si došla pro slovník:
Antroposofie: (někdy též anthroposofie či antropozofie) je esoterická nauka odvozená od teosofie nabízející mystický vhled do podstaty člověka, přírody a nadsmyslově duchovních světů. Antroposofie se „při prozkoumávání duchovního světa zaměřuje na dosáhnutí přesnosti a srozumitelnosti přírodovědeckého výzkumu fyzického světa“. Založená byla rakouským filosofem Rudolfem Steinerem
Kdyby to někdo nedal, tak doporučuji zbytek dojet na wikipedii a pak pozorovat, jak se vám lehce zvětšuje objem lebeční části hlavy.
Od Goetheho jsem četla Fausta a Utrpení mladého Werthera a nějak si nemůžu vzpomenout, jak to souvisí s nákupem drogistického zboží.
Mladý Werther navíc v závěru spáchal sebevraždu, což mi přijde spíš super nápad na poutač prodejny střelných zbraní než mýdel. Faust zaprodal duši ďáblu, který si pro ni nakonec přišel.
A to si mám pořídit bonusovou kartičku pro nákupy?
No ale poslechněme si skutečného autora antroposofie Rudolfa Steinera: Jako antroposofii označuji vědecký výzkum duchovního světa, který prohlédá jednostrannosti pouhého poznávání přírody i jednostrannosti obvyklé mystiky a který, než se pokusí proniknout do nadsmyslového světa, nejprve v poznávající duši rozvíjí síly, které běžné vědomí ani běžná věda nepoužívá, a které umožňují do něho proniknout.
A pak si běžte koupit toaleťák. To je hotové náboženství.
Ale upřímně. Myslím, že v případě tohoto claimu někdo přemýšlel tak dlouho, až to přehnal. Nacpat do jedné věty filozofii celého života chce kumšt a pokoušet se prodat drogerii skrz čtenářský deník není to pravé ořechové.
Pozitivní je zjištění, že stále platí okřídlená pravda: Líná huba – holé neštěstí. A když mi něco není jasné, tak se prostě zeptám.
Nezbývá než doufat, že jsem člověkem.
ToraToraTora
[sexy_author_bio]
Článek pro vás napsala:

-
Má ráda humor, život a kombinaci obojího. Miluje východ slunce a palačinky. Nesnáší formuláře, duševní malost a jogurt k snídani.
Ráda by se osobně setkala s Kopčemem a Veverčákem.„Neměli ponětí, jak se zeměkoule koulí, ale měli super fígly na mamuty.Jeden nikdy neví“.
Tyhle taky napsala:
Dům a Byt18.06.2019O šípkových růžích
Tělo13.06.2019Nic vás tak neochladí jako to, co vás zahřeje
Společnost08.06.2019Všechny vůně léta
Rodina a Drobotina24.05.2019Záhady kolem nás