Views: 1111
Připadá vám titulek a s ním i zde u nás pracovní název celé kampaně, které se Popelky.cz hrdě příliš silný? Mě ne! Ačkoli firma Lemac od původního názvu po tlaku některých institucí včetně škol, upustila, my ne. Rozhodla jsem, že náš magazín si původní heslo, jakkoli může působit morbidně, ponechá. Proč? No protože tady jde o život. Jsem připravena pokusit se pracovní název kampaně zde na Popelkách obhájit.
Pamatujete si na Renčovu kampaň „nemyslíš, zaplatíš? Na ta příšerná videa, u kterých bylo člověku nanic, a na některá se podruhé kolikrát už nechtěl dívat?
Na kampaň, proti které se stavěla nejedna organizace?
Byla strašná.
Depresívní, brutální, morbidní … a víte, co způsobila?
Naučila Čechy se v autě poutat.
Tak silná byla.
Dovolte mi proto vy, milé čtenářky, i Ty společnosti Lemac a největší výrobce reflexního oblečení u nás, 1reflexní a vlastně i Ty, Tomáši Doubravo, majiteli společnosti, já si váš původní pracovní název, který nyní, stejně, jako webová stránka nese název 1reflexní, tady u nás, na Popelkách ponechám.
Být vidět jako první, je totiž pro chodce na silnici bez nadsázky otázkou přežití.
Přetlačovat se s kamionem na poslední chvílí je zbytečná snaha.
Pokud jste řidič, jako já, určitě víte, jak strašně nepříjemné, občas až šokové je, spatřit chodce, nebo cyklistu na poslední chvíli…
V ten moment vlastně můžeme oba mluvit o štěstí, protože často by se už nedalo nic dělat ani z jedné strany.
On už by neuskočil, nebo by nezvládl manévr s kolem a já bych to neubrzdila.
Jaká je to naopak pohodička, když o něm vím pomalu kilometr dopředu, mohu se na něj připravit, a reflexní prvky jsou natolik vychytané, že mám čas si dokonce rozmyslet, co přesně chci udělat, až ho budu míjet, spočítám si, kolik se tam čeho pohybuje, jak je to široké a ještě se stihnu podívat do zrcátka, jestli za mnou někdo jede a jak je daleko, tedy jaký manévr si mohu dovolit, aby to naše vteřinové setkání proběhlo bezpečně.
Mám ráda reflexní prvky.
Dítě vracející se na podzim v půl sedmé po krajnici z družiny, kterému na dálku svítí aktovka, kalhoty i pytlík na bačkory, je pro mě pohoda i doklad rozumného rodiče.
Ale reflexní prvky se mi líbí i na silničářích, záchranářích, policii, patnících, návěstidlech, svodidlech na přechodech (tam jsou fakt super), dělících pruzích a poslední dobou se množí velice zřetelné i na kruhových objezdech, což je opět efektivní.
Sama jsem párkrát už viděla, kterak někdo vzal kruhák středem.
Buďto z důvodu nezměrné blbosti, ale taky často proto, že si nevšiml značky a kruhák viděl, až když na něj posadil auto.
S těmi světýlky ho člověk nepřehlédne, protože tak svítí, že by vzbudil i řidiče, který zrovna spí 😉. Ani tam ty značky s označením už být nemusí.
Jestliže 1reflexní nesly původní označení „pásky proti smrti“, pak je to za mě, velice trefné, ačkoli chápu, že vedení ustoupilo tlaku. No my nemusíme.
Chce se říct, čím víc prvků, tím míň. Míň smrti.
Hlavně bych se přimlouvala, aby si lidé tyhle věcičky dávali i tam, kde něčím zasahují do silnice.
Třeba na rukávy, protože jim všelijak plandají ruce.
A že by mělo být označeno všechno, co se placatí vedle chodce směrem k silnici, to je asi samo sebou.
Pohledem řidiče v noci, je to totiž o tom, že mozek si změří, jak je ten „předmět“ široký a podle toho si vyhodnotíme bezpečné objetí.
Je nepříjemné, když objíždíte označeného chodce a na poslední chvíli zjistíte, že vedle něho pochoduje neoznačený pes na vodítku, neřku-li dítě (bez vodítka).
Zpravidla pak člověk udělá to, že se na poslední chvíli pokusí prudce rozšířit oblouk, což už je nepřipravené a nevím, jak chodce, ale řidiče taková nenadálá změna v poměru rozhodí.
Pojďme odhánět neštěstí, co to jenom půjde.
Tohle je vlastně pilotní článek k velké kampani české firmy Lemac, která vyrábí u nás snad nejlepší reflexní prvky s vysokou kvalitou a Popelky.cz se na této propagaci přežití na silnici velmi rády podílí.
Lemac ve svých chráněných dílnách „obléká do bezpečí“ nejen nás, naše zvířátka a děti, ale také hasiče, záchranáře, silničáře a další.
Vymysleli jsme pro vás texty, nabídky, slevy a dvě soutěže, z nichž jedna je samozřejmě oblíbené „Víte, kdo jsem“. Naším společným cílem je namotivovat vás, informovat a dostat i formou výher mezi vás co nejvíc „pásek proti smrti“.
To proto, aby na silnici, pokud možno už nikdo neumřel proto, že nebyl včas vidět.
Čím víc pásek, tím míň smrti.
Michaela Kudláčková
Ve spolupráci s Tomášem Doubravou,
majitelem společnosti Lemac a autorem mnoha návrhů prvků.
[sexy_author_bio]
Článek pro vás napsala:
-
Miluje téměř syrové maso, všechny plody moře, sladkosti a mýdlové vůně. Libuje si v Astrologii, vaření a humoru jakékoli barvy.
Obdivuje staré kultury a západy slunce. Má zvláštní schopnost ztrácet důležité písemnosti.
Ráda by osobně mluvila s Máří Magdalenou.