Nic tímto zamyšlením na víkend nezměním. Zamyšlením zamýšlím pouze ventilovat a sdělit se vám, čeho jsem si v poslední době všimla, pozorovala a v tom se utvrdila. Je to docela zajímavé a je to celkem slušná manipulace, kterých už je kolem tolik, že vlastně člověk už ani neví, kdy je manipulován.
Jsme tak prorostlí lží a fabulací, že se mi chce pouštět si pana Nohavicu a jeho Pravdu a Lež denně a u toho…. chtěla jsem napsat lkát, ale vlastně mi to je jedno.
Nehroutím se už nad ničím, nežasnu, neúčastním se hromadných akcí a nejsem typ, co musí něco sdílet a mít v momentě, kdy je to FENOMÉN.
Upřímně se spíš toho slova děsím, nebo rozhodně se mi protiví.
Budeme muset přehodnotit, tedy kdo chce, základní význam tohoto termínu.
Vysvětlím, k čemu jsem dospěla.
Dříve, jsme třeba sbírali céčka.
Je to pitomý příklad, ale známe ho všichni.
Někdo s tím prostě přišel původně jako se závěsem do kuchyně místo korálků a oblíbily si ho hlavně děti.
Kdo ví, jak to vlastně vzniklo, ale céčka, později snad všechna písmenka abecedy měl už kde, kdo.
Byly v nejrůznějších barvách, velikostech a samozřejmě ty vzácnější kousky byly chloubou.
Kdo měl delší řetěz z céček, byl King.
Za chvíli člověk nepotkal dítko neověšené céčky.
Toho se chytli výrobci a byl tu FENMOMÉN.
Faktický, skutečný a nefalšovaný.
Fenomén céček byl opravdový a jsem si jistá, že dokud se trh nenasytil, někdo na tom mohl klidně vydělat, pokud byl rychlý, flexibilní a zakoupil nějakou výrobní linku.
Paradoxně tím, jak se to začalo pak vyrábět ve velkém a všude byly na pultech pytle s plastovými kolečky, už to přestalo být tak zajímavé a pomalu to vyhaslo.
Skočím teď několik let dopředu a přeskakuji jiné fenomény, které vznikly přirozenou cestou, a když vznikly, někdo to zase viděl, rychle zareagoval a vydělal a pak nic, a tak přeskočil na jiný rozmáhající moderní model.
Potud dobrý.
Pak ale postupně společnost, nejspíše díky zřejmě vzrůstající inteligenci obecně, rozmachu televizní reklamy, internetu, dosahu zahraničí a tak dále, přišla na výhodnější postup.
Totiž díky rychlejšímu šíření informací, zmíněné reklamy, internetu prostě výdobytky techniky, lze naprosto skvěle využít geniální nápad.
FENOMÉN FENOMÉNU.
V dnešní době totiž není nic snazšího, než vystřelit do světa informaci o fenoménu a tím ho vytvořit.
Stačí pár set tisíc do skvělé reklamy a výrobek, hra, aplikace, prostě cokoli ještě nemusí být ani sériově vyráběno či produkováno, ani rozšířeno, ale je téměř jisté, že bude.
Na začátku je pouhopouhá informace, že je něco fenoménem a ono se to jím stane.
Jeden příklad za všechny.
Pamatujete si na Evu a Vaška?
Nikdo, naprosto nikdo tuhle pěveckou duo pecku neznal.
Dokud v televizi neproběhlo, že „světoznámé, vyhledávané, oblíbené a vytížené duo vydává další, ze svých úžasných nosičů“.
Rychle si to pořiďte, protože fenomenální duo musí vlastnit každý, kdo má rád dobrou hudbu a každý, kdo tomu alespoň trochu rozumí, už doma poslouchá „Bílou orchidej“.
Teprve potom, si zblblé divactvo teleshoppingů hromadně objednávalo hitovky světoběžníků se zlatem v hrdle, co už mají na tuty v Hollywoodu na chodníku hvězdičku.
Podotýkám, že plná taška Evy a Vaška byl první fenomén fenoménu, který jsem zaznamenala a od té doby to sleduji.
Ne postupný a pak masový zájem o model, moderní věc, mastičku, zpěváka, výrobek, aplikaci, program, událost, problém, epidemii a pak fenomén.
Ale dnes napřed fenomén a potom masový zájem.
Je to strašně výhodné a obchodně i politicky efektivní.
Něco, co není vůbec žádný problém, se stane problémem pouze jako informace, která je následně reklamována, proklamována, omílána, ukazována, démonizována a pak se stane fenoménem.
A pak si něco koupíte, někdo něco prodá, někoho někam pošle, něčeho se dosáhne.
Protože společnost to chce, žádá, volá po tom, bojí se toho, chce to, potřebuje to nebo to hledá.
Něco, co vůbec nikdo nezná, vejde ve známost jako fenomén, ačkoli nikdo netuší, oč jde. A potom stačí dva tři měsíce intenzívní masáže, kde se jedno médium nabaluje na druhé a je tu fenomén.
A už se obchoduje.
Vytváříme ať už obchodně, nebo politicky, nebo společensky fenomén fenoménu.
Je to geniální, prosté a efektivní.
Je to manipulace s davem pomocí kampaní a chytrých fám.
A davová inteligence klesá úměrně počtu jedinců, kteří ho tvoří.
Vím, že to neovlivním, ale třeba si alespoň zkuste odteď všímat, co z toho, co se nám předkládá jako masové, v tu chvíli skutečně masovým je.
“Jistě, že na světě nakonec zvítězí pravda.
Ale až dokáže to, co dokáže lež”.
Michaela Kudláčková
[sexy_author_bio]
Článek pro vás napsala:

-
Miluje téměř syrové maso, všechny plody moře, sladkosti a mýdlové vůně. Libuje si v Astrologii, vaření a humoru jakékoli barvy.
Obdivuje staré kultury a západy slunce. Má zvláštní schopnost ztrácet důležité písemnosti.
Ráda by osobně mluvila s Máří Magdalenou.