Views: 152
Nakupování přes internet se stalo nedílnou součástí moderního životního stylu. Provozovatelé e-shopů už nejsou širokou veřejností vnímáni jako podvodníci – nakupující spíše zpozorní, když narazí na někoho, kdo má pouze kamennou prodejnu. Ale jak se zákazníci při brouzdání virtuálními regály chovají, kde nakupují nejčastěji a co je pro ně důležité?
Z mezinárodní studie Future Shopper 2019, jež realizovala agentura Wunderman Thompson Commerce, vyplynuly zajímavé, leč předvídatelné informace.
Studie nákupního chování spotřebitelů se zúčastnilo 15 tisíc nakupujících z USA, Velké Británie, Německa, Francie, Belgie a České republiky. Z odpovědí respondentů bylo zřejmé, že ženy vydrží na zboží čekat déle než muži. Zatímco 56 % ženské populace nedělá vrásky doba dodání 2-3 dní, 24 % vyžaduje dobu dodání do 24 hodin. Pro srovnání: dodání do jednoho dne od uskutečnění objednávky preferuje 29 % mužů a 2 – 3 dny si na zboží si počká 52 %.
Před nákupem zákazníci sbírají informace z různých kanálů, a to z 51 % v rámci recenzí a doporučení na webových stránkách třetích stran (při hledání používají vyhledávače), z 33 % na webových stránkách výrobců a z 23 % na sociálních sítích. Obecně význam sociálních sítí roste, a to především napříč skupinou mladších zákazníků. Lidé ve věku 16 – 24 let využívají tento kanál pro inspiraci ve 49 % případů.
Co se týče typického českého zákazníka, důležitou roli pro něj hraje cena. Konkrétně pro 73,3 % dotázaných. Neřeší ji v průměru každý padesátý nakupující. Inspiraci hledáme především přes vyhledávače Google a Seznam a poměrně často využíváme slevové kupóny (např. přes portál Megakupon.cz). Využíváme i sociální sítě, avšak o něco méně než v zahraničí.
Kromě ceny jsou pro české zákazníky stěžejní reputace e-shopu, bezproblémové vrácení zboží, detailní informace o výrobku a skutečnost, zda je položka skladem.
Zpracoval: PRyard
Článek pro vás napsala:
-
Miluje téměř syrové maso, všechny plody moře, sladkosti a mýdlové vůně. Libuje si v Astrologii, vaření a humoru jakékoli barvy.
Obdivuje staré kultury a západy slunce. Má zvláštní schopnost ztrácet důležité písemnosti.
Ráda by osobně mluvila s Máří Magdalenou.