Rozhodně jsem poslední člověk, který by měl v tuhle chvíli potřebu rozvíjet jakékoli konspirační teorie. Když se ovšem jeden oklepe z počátečního šoku, musí se ptát v souvislosti se zprávami, které se začínají objevovat. A zprávy jsou nebývale rychlé, což je sice prima, nicméně, nejsem si vším úplně jistá. A tak když nevím zeptám se.
Pokud můžeme informacím z posledních několika hodin věřit, pak:
1. Letadlo klesalo celých 8 minut, což je strašně dlouhá doba, ale vůbec nekomunikovalo s věží. Ani jednou.
2. Klesalo normální rychlostí, takže se neřítilo střemhlav dolů.
3. Podle údajů z části černé skříňky kapitán opustil kabinu a pak bouchal na dveře kokpitu, kam se nemohl zpět dostat. K tomu ale došlo ještě před klesáním letadla.
4. Po té, co letadlo nekomunikovalo s věží, vyrazily mu naproti stíhačky, což je, pokud víme, obvyklé, právě když letadlo ztratí kontakt se zemí.
5. Paměťová karta, na kterou se ukládají technické informace o letadle během letu se buďto zničila, nebo ztratila, čili k dispozici je zřejmě pouze hlasový a zvukový záznam. Nikoli technické údaje (to nevím, zdali se píše u nás, ale například Timesy, toto zmiňují).
6. Podle poslední zprávy měl druhý pilot záměrně nevpustit kapitána zpět do kabiny a nově se spekuluje o rozšířené sebevraždě.
Jako laik se ptám na pár věcí, které mě s ohledem na prozatím zveřejněné informace zajímají.
- Jak je možné, že během celých osmi minut (a patrně déle před tím) nikdo nevyslal třeba nouzový signál? Pakliže totiž kapitán poznal, že se něco děje, jistě by jednal, navíc tady byli ostatní členové posádky, telefony… (Není úplně běžné, že by pilot záměrně zamkl a nepustil kapitána zpět. V ten moment ten člověk musel mít jistotu, že je situace vážná, a nejsem si jistá, jestli by se zdržoval ustavičným bušením)
- Proč si kapitán neotevřel dveře, když měl k dispozici jednak kód a jednak nouzové otevření dveří. (Tedy pokud lze spolehnout na instruktážní video, které jsem si našla, a které je pod článkem, a pokud i toto není možné vypnout z kabiny.)
- Je pravda, že letadlo tohoto typu (a tady nevím, protože bylo 24 let staré) je možné řídit na dálku, právě kvůli případným nehodám posádky, únosu a podobně? A pakliže ano, proč nebylo této možnosti využito?
- Neměla by právě paměťová karta z černé skřínky být zabezpečena tak, aby se našla, nezničila?? Vždyť je to nejdůležitější část celé černé skříňky??
Nechci mentorovat, ale tak paměťovka se ztratila, v letadle se stalo něco fatálního a byl na to čas to zkusit alespoň hlásit, z letadla lze telefonovat…
Celý závěr o komplotu a sebevraždě pilota, který s sebou vzal 150 lidí, nechci úplně zazdít, lidem do hlavy nevidíme, ale přijde mi minimálně hodně rychlý.
Doufám, že to nebude stejné, jako kolem malajsijského letadlo na Ukrajině, kde jsme se dodnes oficiálně, a tady si troufám říct, zcela záměrně, nedozvěděli vlastně nic.
Je mi jasné, že pokud by šlo o únos, což není moc pravděpodobné, a letadlo mířilo třeba na Paříž, bylo by „sundáno“…. Tomu se asi nikdo nedivil.
Ale mám velmi důležitý dotaz, pokud je mezi čtenáři a čtenářkami nějaký pilot:
Funguje nouzový režim otevření dveří zvenčí i v případě, že je páčka v poloze “zamčeno”, tedy úplně dole?
Zajímá mě, zdali v případě, že by se zde druhý pilot skutečně zamkl, způsobem, který je na videu, zdali tím vyřadí jakoukoli i nouzovou možnost otevření dveří.
P.S.
Tohle mi napsala moje dcera z Anglie včera v noci:
Michaela Kudláčková
[sexy_author_bio]
Článek pro vás napsala:

-
Miluje téměř syrové maso, všechny plody moře, sladkosti a mýdlové vůně. Libuje si v Astrologii, vaření a humoru jakékoli barvy.
Obdivuje staré kultury a západy slunce. Má zvláštní schopnost ztrácet důležité písemnosti.
Ráda by osobně mluvila s Máří Magdalenou.