Detail příspěvku: RECENZE: Tantrický sex a menopauza: Konečně to někdo POJMENOVAL

RECENZE: Tantrický sex a menopauza: Konečně to někdo POJMENOVAL

autor: | Led 17, 2020 | Společnost | 0 komentářů

Návštěvy: 586

„Ať už má nástup menopauzy pro ženu jakýkoliv význam, napětí a nespokojenost se budou hromadit, pokud nebude ochotná se symbolicky vydat dovnitř, dolů a skrz tento proces. Pro mnoho žen přechod představuje jakousi povodeň všeho, co předtím nevyjádřily či vědomě neprocítily – nejhlubší strachy, nejhlubší křivdy, nejhlubší vztek. Staré pocity se přelévají do každodenních okolností…“

Je to tak, máme to všechno v sobě, roky sebeobětování skrze zaťaté zuby, spolykané slzy nad životními ztrátami i lítostmi, vztek nad svých životem i stavem světa, přešlapané sexuální hranice, nesplněné sny a sliby druhých, byl by toho plný koš… Autorky píší, že to, co z žen v klimakteriu, ale ještě před jeho nástupem, nejvíce mluví a ovlivňuje jejich psychiku, je vše to, co „odložily na pak“. Dobré i zlé.

A tím zlým jsme začali. Asi netřeba to příliš rozebírat, principem této knihy je zhruba jednou polovinou se věnovat tomu potlačenému, bolestem, neklidu, fyzickým prožitkům, které jdou ruku v ruce s tím, že žena přichází do životní fáze, ve které už nelze utlačovat sebe samu, kdy pečující sebeobětující mateřská péče se přerodí v péči a tvořivost, plodnost, která je o naplnění nejen druhých, ale především sebe.

Ono okřídlené – když děti vyletí z hnízda, je čas začít si plnit sny. V podstatě nám toto kniha potvrzuje, ženské tělo, hormony, psychika – je právě k tomuto přirozenému vývoji stavěno. Jak si poradit s tím, co vyvře v tento čas, jak se smířit s odcházející mateřskou plodností, jak to vše oplakat, jak pochopit vztek a smutek,.. s tím vším autorky pomohou nejrůznějšími praktickými vizualizačními i reálnými technikami. Ale už jen pochopení celého principu je úlevné.

IMG 20191102 103737 kopie

A druhá polovina knihy je o tom, jak probudit a využít tu nově probuzenou plodnost, jež je vlastně osvobozena od plození mateřského a od sexuální role, která mohla být omezující (okovy konvenčního sexu, jak krásné vyjádření!). Nyní je čas na sex v novém kabátku, i tento život se proměňuje a stává se hlubším, je tu silnější potřeba duševního souznění a doslova se naučíme načerpat energii z milování. Energii, kterou potom použijeme k tvoření vnějšího světa kolem sebe.

Tolik krunýřů a tolik lásky v nich!

Je neuvěřitelné, kolik krunýřů si jako ženy často neseme v oblasti prsou, hrudníku, takže právě na meditace, jež svou pozornost upínají k této oblasti, kladou autorky velký důraz. Tady totiž sídlí ten „magnet“ na budoucnost. Ale uvolnit místa, která živila naše děti, kde jsme prožívaly veškeré hormonální bolesti, utrpěly menší i velmi vážná zranění od života – to vyžaduje práci, která tu je citlivě popsána. No mnohdy se nelze ubránit dojetí a pocitu, že „konečně to někdo pojmenoval“.

A až si nejen přečtete, ale také pocítíte, kolik lásky a hřejivé energie plné nápadů a zcela jiného přístupu k životu je POD těmito krunýři, tak vám to vyrazí dech.

Svým způsobem je tato životní fáze pro ženu nejzajímavější ze všech.

A to říkám s plným vědomím krás i strastí plodného mateřství i bezstarostnosti mladého rozpuku. Tím víc, že ženy v tomto věku jsou doslova tlačeny k tomu, aby pochopily svou hlubokou podstatu, intimitu a nadechly se svého spirituálního Já.

Najdete tu mimo jiné:

• Jak pomoci tělu zvládat fyzické neduhy, rozproudit lymfu, naučit se různé automasáže
  • Jak poznat a rozpustit hluboké bolesti v oblasti dělohy, poznat symbolickou moudrost dělohy
  • Ovlivnit hormonální hladinu
  • Poznat od A do Z nový přístup k milování i sobě samé a pochopit, proč starý už nemůže fungovat

Být k sobě vnímavější, jemnější….

clanek

O AUTORCE:

Diana Richardson se narodila v Jižní Africe. Vystudovala práva, ale brzy začala vyučovat techniky léčivých masáží. Stala se žačkou slavného indického mystika Osha a pronikla do tajemství tantry spojující sex s meditací. Toto je její osmá kniha o tantrickém přístupu k lásce a sexu. Je uznávanou expertkou na vědomé milování, kde se pracuje s energiemi využívanými už ve starých východních duchovních naukách, čínském taoismu a indické tantře. Jejím manželem a spolupracovníkem je Michael Richardson, mistr tchaj-ťi, s nímž vede ve Švýcarsku kurzy vědomého milování. U nás vydala Vědomé milování a Tantrický orgasmus pro ženy. www.loveforcouples.com

Janet McGeever je australská spisovatelka, která od roku 1999 pracuje jako psychoterapeutka. Přes dvacet let pracuje se ženami a s páry. Od roku 2012 je certifikovanou lektorkou transformačních kurzů pro páry Making Love manželů Richardsonových. Získala magisterský titul v oboru prožitkové a kreativní arteterapie a vytvořila kurz Čas ženy – stará moudrost pro moderní žen, který vznikl v průběhu psaní této knihy. www.janetmcgeever.com

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing, 2019, www.synergiepublishing.com

Renata Petříčková

[sexy_author_bio]

Článek pro vás napsala:

Renata Petříčková (Venclovský) 31.5.1978 „Blíženec“
Rozdvojený člověk s hlavou v oblacích a nohama kdovíkde. Má slabost pro knihy ze všech úhlů pohledu, možných i nemožných. Má zvláštní schopnost vidět svět černobíle. Neumí plavat a neumí kynuté těsto. Miluje kočky, koně, lečo a postel. Ráda by si dala s Hawkeye Piercem suchý Martini. Nejlíp v bažině.

Subscribe
Upozornit na